Weekendul este de regulă un moment de relaxare, iar noi am ales să facem asta prin cultură!

Redăm în continuare impresiile Emei, voluntar, care a luat parte la activitatea ”Înscrie o carte”, desfășurată de asociația CREED, cu sprijinul asociației Sens civic, sub egida proiectului SET – Sunt European Tânăr, implementat în cadrul programului european Tineret în Acțiune:

Inscrie o carte 2

Iată că a avut loc şi a doua ediţie a activității “ Înscrie o carte “Entuziaşti, deschişi spre a cunoaşte oameni noi şi universurile închise între două coperţi pe care urmau să le aducă cu ei, ne-am adunat ieri, 3 August 2013, în chioşcul din Parcul Tineretului Piatra-Neamţ. Ca voluntari CREED am avut ocazia de a inaugura activitatea prin cărţile pe care le-am adus noi înşine. Nu poţi organiza o activitate fără să crezi în ea, fără să vorbească despre pasiunile tale.

Parcul, un loc ce a văzut atâtea cărţi, a primit atâtea minţi şi suflete cufundate în pagini ce vorbesc despre mii de lumi şi mii de oameni, a reprezentat cadrul ideal pentru a ne desfăşura activitatea. Astfel încât au existat oameni care, deşi nu auziseră de activitatea noastră, au văzut afişul , cărţile expuse şi au venit să ne întrebe  dacă pot participa şi ei. Am spus “ Da” tuturor, la fel cum există cărţi pentru fiecare.

Printre cărţile primite se numără romane, atât în limba română cât şi în limba engleză şi în limba franceză, cărţi de istorie literară, cărţi ce ne vorbesc despre istoria românilor şi reviste educaţionale.  Ne-am întâlnit cu scriitori consacraţi ai literaturii universale , precum : Jules Verne,  Victor Hugo, Alexandre Dumas, Mircea Eliade ( am primit chiar o ediţie din “ Istoria credinţelor şi ideilor religioase” ), dar  şi cu mari scriitori ai literaturii române : Marin Preda, Mihail Sebastian, Duliu Zamfirescu, etc.    Putem spune că dispuneam “de toate pentru toţi”.

Faptul că am primit o gamă variată de cărţi a dat curs unor discuţii incitante legate de importanţa lecturii în rândul tinerilor, de influenţa lui Jules Verne în perioada copilăriei, iar pentru noi, cei care tocmai trecusem  anul acesta sau anul trecut prin experienţa bacalaureatului , autori precum Marin Preda, Mircea Eliade, Costache Negruzzi au constituit un prilej de îndelungate discuţii. Am reuşit astfel să le sugerăm şi celor ce vor ajunge la liceu din toamnă câteva titluri ce le vor fi indispensabile, să oferim câteva sfaturi, aşa cum am ştiut noi, din propria experienţă.

Au existat momente de lectură a unor poezii sau a scurte fragmente de proză,  momente în care ne-am străduit să găsim răspunsurile la câteva ghicitori dintr-o carte primită, momente în care ne-am expus părerile contradictorii în legătură cu o anumită carte, toate însoţite de râsete şi de voie bună şi surprinse în fotografii.

Timp de cinci ore cât a durat activitatea ni s-au perindat prin faţa ochilor în jur de o sută de titluri. La sfârşitul activităţii am rămas cu 80. Proiectul este unul nu doar cultural, ci şi caritabil, cărţile rămase în urma donaţiilor urmând a fi donate unui centru de copii din Piatra-Neamţ.

Sperăm ca acestă activitate şi-a îndeplinit menirea şi a reînviat pasiunea pentru lectură,  a adus o schimbare în bine într-o zi călduroasă de vară, o zi potrivită pentru a te cufunda în magia unei cărţi.

Ema Rotariu,

                                                                                                Voluntar CREED

Lasă un răspuns

